torsdag 11 december 2008

Daltons Saloon i Sundsvall



Det är inte stort. Men intressant.
Förutom indianen på väggen finns: Ett äkta flipperspel, ett (stängt) black-jackbord inkl. kristallkrona samt fem elspelapparater. Bardisk, bås, höga bord, låga bord - välj själv. I högtalarna varvar de country med svenska singer-songwriters och moderna listhits. Fast nu stängde de av för att visa ishockey på 150 tumsskärmar. Timrå spelar mot Frölunda. Frölunda leder (ha!). Här finns människor av alla kön och sorter, med det gemensamt att de är 40+, 50- och singlar.
Det kastades långa blickar efter mig och
Luke Skywalker (som är min nya regissör) när vi kom in.
Luften här inne går att skära med kniv.
Det ska bli karaoke också snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det ett sådant där ställe som skämtar om vad ortsnamnet blir på engelska och sedan typ döper en drink efter detta... "Kan jag få en 6:a Strait pasture"

Hälsar Ante från "Otterslab"? (Otterhällan)

Fredrik sa...

Jag har jobbat i Sundsvall sen 2004 men aldrig vågat ta mig in på Daltons...scary:)

Anonym sa...

MEN DET ÄR JU DÄR DET HÄNDER!!!
Jag glömde berätta om mitt första besök på Dalton's. Påminn mig!

Huskorset sa...

Gärna, Maria - men varför inte dela med dig här så att alla intresserade kan ta del av din fina historia?