onsdag 3 december 2008

Ang. det sista avsnittet av Jekyll som sändes igår

Klurigt slut, jo visst... Men jag tycker inte att den övriga historien riktigt höll för det slutet. Det skulle behövas en säsong till för att förklara det.
Ett ampert försök, men serien höll inte riiiktigt hela vägen, tyckte jag. Ibland var det provocerande långsamt berättat och med ett par superslarviga set-ups som jag blev så sabla sur på.
Men James Nesbitt gjorde mycket bra ifrån sig, det tillstår jag gärna. Många som skriver/ bloggar om/kommenterar hans skådespeleri är otroligt imponerade av att han kan gestalta två så olika personligheter. Trött man blir. Vad tror de att yrket går ut på? Att det de betraktar är en väldigt skicklig yrkesmänniska verkar svischa förbi ett par meter över skallen på dem. Jag var dock konstant, genom hela serien otroligt provocerad av Hydes späksmala skådespelerimedelmåtta till fru med "låsta-axlar-bakåt-för-att-verka-omedvetet-sexig"-hållningen. (Ursäkta, Gina Bellman om du råkar googla dig hit och översätter, det är regissörens fel lika mycket.)

Inga kommentarer: