torsdag 27 december 2007

Tillbaka i Sveriges Framstjärt

I natt bor vi på hotell.
I morgon i paradiset på jorden.

Hmm...det blir det vi får se:
Femåringen gråter och längtar redan hem. Det finns ingen mysbelysning på rummet. Nix vattenkokare. Inget skumbad. Bara två karameller när vi är fyra stycken.
Däremot GT (inte pappersvarianten) och "Studentenfutter".
Jag har sovit max fyra timmar per natt sedan jag minns inte när. Jag har slitit halva dan med "förflytt" och två ongar i hasorna.
Ikväll har jag, sedan de somnat, brottats med hotellets jävla kukinternet. Nu funkar det. Men jag kan inte kolla min mail. Varning för dröjsmål i framtida inläggsleveranser, vem vet när vi får bredband.
Filmstjärnan
jobbar delad dag, d.v.s. både dag och kväll, d.v.s. han kom just hit och jag har inte hunnit ringa min sjuka Pappa idag, däremot har jag tänkt på honom. En hel del.

Vårt hem står i lådor i gamla vardagsrummet, packat av Packmäster och hans bror, och i morgon tar de med sig två till och börjar kånka och köra mot
"Jonsered! Jo-jo-jo-jo-jo-jo-jo-Jonsered! " (mel. Hooray for Hollywood)

Till nyår åker vi till Källstorp i Skåne och besöker min far på vägen.
Jag vet att det kommer tusen saker till veckan därpå, men jag orkar inte tänka på det.

Och alltalltallt ovan - utom Pappa - är lyxproblem.


3 kommentarer:

Godiva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Godiva sa...

Håller på dig, och pappa,

kram

Godiva

Erik Ahrnbom sa...

Yo!nsered! Ta hand om sig, Huskors. Håller med ovanstående.