måndag 5 november 2007

Om att kunna sitt yrke II

Av olika skäl missade jag dessvärre halva Filmkrönikan i kväll, men hann se recensionen av Skuggspel av Branagh/Pinter och med Michael Caine och Jude Law.
Skådespeleriboxen för plus och minus som jag ondgjorde mig över när jag blev så arg den 15:e okt var nu borta. Boxarna hette Manus, Regi och Form och snacket kring dessa levererades med bravur av Navid Modiri och Andrea Reuter.
Det var en så fin stund av underbar public service-tv.

Jag inte så fåfäng att jag tror att det beror min räpa. Filmkrönikans redaktion, är jag övertygad, består av folk som både kan sitt jobb (trots att det sitter en surskådis till bloggare på sin kammare och märker ord), som verkligen vill förmedla film till svenska folket och som då väljer att ha en programform som inte är gjuten i betong, utan en som utvecklas.

...och dom har grymt coola frisyrer, bägge två. Liknar lite Femåringens Legogubbars påknäppningsbara.

Inga kommentarer: