lördag 1 januari 2011

Istället för Garmisch Partenkirchen

Även om jag i princip aldrig tittade är det ändå en underlig känsla att den svenska nyårsdagens tv-tablå (men tydligen den danska säger ryktet) inte längre bjuder på den klassiska backhoppningen.
Emellertid gav sig delar av nyårsgänget, tre vuxna och fyra barn, till den s.k. Stenestadsbacken för att där råda bot på en svårdefinierad vintersportabstinens. Pulkaåkning är den enda fysiskt ansträngande aktivitet som Huskorset kan tänka sig att deltaga i dagen efter.

Ett barn provade föret utan pulka:

Observera segergesten efter guppet:

Vi var helt ensamma i backen, det var ljuvligt!


Med lite tur blir det tennkronestöpning senare i afton. Om ni inte vet vad det är något, så kan jag hänvisa till detta inlägg hos Ting, daterat för exakt två år sedan (läs även kommentarerna, där tipsar en Jarmo om olika tolkningar av tecknen i tennet).

Gott nytt år allihop!

4 kommentarer:

Snokis sa...

Du är värd värsta diplomet för att du står ut i snöbacken, och för att du till och med tycker att det är roligt.

Huskorset sa...

Inte då! Det ÄR ju kul! Framför allt när barnen gör roliga vurpor.
"Ajajajajajaj"- filmen (den första) fnissar jag mycket åt i min ensamhet.

Sus sa...

Det där med att spå i tenn är ngt nytt för mig. Tings tennspåning sket sig i år minns jag.

Huskorset sa...

Sus: Det gjorde det även för oss i år.