fredag 2 mars 2012

Så går det

Inser plötsligt att det är av yttersta vikt att jag inte slentrianhatar den där vämjeligt otvättade människan vars odör får hela bussen att storkna.
Det är inte hens fel.
Hen är sjuk.
Men inte tillräckligt sjuk för att få vård.
Hen är blott en socialpolitisk konsekvens.

*

Enligt en fejan-vän har Björn Ranelid sagt föjande:
"Sanningen om välfärden sover på en parkbänk om natten"
Jag vet inte hur det är med er, men så länge BR levererar dylika tomtebloss i tankarnas bråddjup så får han skorra om säd så mycket han vill i mellofesditivalen vad mig anbelangar.

3 kommentarer:

Lo sa...

O ja. Faran är väl bara att man inte ser det geniala för allt det andra. Vi läste Kniven i hjärtat i min fina bokklubb för ett tag sedan och jag var den enda som läst honom tidigare, alla andra (trevliga och belästa människor) var djupt skeptiska och motvilliga. Samtliga var sedan mycket förtjusta (när de väl slutat höra hans röst i huvudet).

Lotta K sa...

Vilken mening.

Huskorset sa...

Ja, han har onekligen sina moments. Men jag har svårt för karln, det har jag. Tacka vet jag Willy Kyrklund... ;-)(syftar nu tillbaka på ett gammalt inlägg om de två)
http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com/2009/12/alla-kanner-ranelid.html