lördag 2 augusti 2008

En vardagsintervju som utmaning... * ändrat, faktiskt.


...fick jag av Atahari:

1) Vad åt du till frukost?

Hallon, yoghurt, linfrö, hasselnötter. Bacon, äggröra och tomater. Cafe latte. Åff kårs.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.

Se ovan. Jag skulle vara snygg och lyckades se ut som om jag var med i Thompson Twins.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?

Druvsockret från Vårberg.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...

Vit

5) När var du arg senast?

Igår, på ongarna

6) Ditt bästa minne från skoltiden?

När musikintresset vaknade.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?

Hierarkiernas diktatur.

8) Yoga eller löpning?

Yoga. Fast inte för närvarande.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?

Oxfilén.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?

DN. Och, fram tills nyligen, GP. Pinsamt få.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.

Steve Martin i "Döda män klär inte i rutigt".

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.

Den senaste besattheten gällde den danska dramaserien "Föreställningar" i regi av Per Fly.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.

Skådespelare som inte behöver gå på a-kassa.

14) Din bästa revansch?

Komma in på scenskolan, efter så många försök att jag vid det laget tappat räkningen. Började söka 20 år gammal och kom in som 26-åring.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?

Bäst: *ändrat:MånsMårlind/Björn Stein (det lillalilla jag var med var underbart)*, sämst: den här regissören.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?

Man kan alltid smaka.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?

Lars Norén. Inte p.g.a. dagboken, dock.

18) Kaffe eller te?

Kaffe

19) Skostorlek?

41. Låtsas jag. Men efter två ongar - 42. Hur jävla mycket snygga skor finns det i storlek 42, tror ni? Jag älskar skor.

20) Hur ofta är du på IKEA?

Två - fyra gånger per år.

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna.

Delfinansiera mitt filmmanus.

Slut!
Vill ni plocka upp denna kastade handske? Var så god!


Ofta jag inte är rånöjd att jag tog in tvätten för HELVETE vad det regnar!
(Hommage à Dea)

2 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Här sitter jag och slösurfar på bloppisar, och vad hittar jag? Jo, den här, med en massa snygga skor i storlek 42!

Huskorset sa...

Nämen! Du är en pärla! ska genast kollas.