lördag 28 april 2012

Livet som trigonometrisk funktion

Sinuskurvan pekar uppåt: Jag har kommit in på scenskolan - igen! Den här gången sökte jag som sagt masternivån och jag ska fördjupa mig i textinterpretation. Jag kom i samma klass som StruMadamen till och med (som, sedan ni hörde om henne sist, har blitt tvillingmorsa)! Det ska bli jättekul och säkert skitjobbigt också. Två år lång är utbildningen. Hurra!
*
Så dyker kurvan: Jag brottas med en förestående stor händelse. Specifikt vad det är är (ännu?) väl privat att ställa sig och gasta om här, men det involverar massor av tankeverksamhet, mental förberedelse, fysisk träning och bearbetning av en sorts sorg.

Nej, jag ska inte springa Göteborgsvarvet. Det är inget jag valt själv, det här.

Det ofattbart tragiska i att Stor är borta medan hans familj är kvar ställer dock dessa mina svårigheter i ett perspektiv som gör att jag känner att jag kommer att klara av den här strapatsen. Som fan kommer jag att klara av den.

Och nej, det är inte cancer heller (vilket väl var en jävla tur för DET har vi haft nog av i den här familjen).


3 kommentarer:

Bettan sa...

Vad det nu än är du står inför, så lycka till :)

Tuvilda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Thanks guys for your, this, informative blog post. I liked it very much. I hope more from you in near future to make my day.

Best Portable Air Compressor of 2017

Air Compressor The Most Versatile Pieces of Equipment