måndag 17 oktober 2011

Ursäkta, spa du nåt?

Lillkillen trodde att det var tänger som användes vid tångmassage. Han undrade lite oroligt över om det inte gjorde ont.
Gulligt.
Ja, jag har varit på spa ett par dagar, med mina grrrls i Hästgänget.Det var givetvis alldeles ljuvligt, jag blev vederbörligen skrubbad och rengjord och avslappnad så till den milda grad att jag lätt tar ett lågt E. Frumpen tyckte i en kommentar på FB att jag kunde sjunga med basarna på körrepen i framtiden.
Långa, ingående, sköna och livsviktiga samtal med Araben, Shetlandsponnyn och Det Engelska Fullblodet (de andra kunde inte vara med, Islandshästen river ut köket vet jag och då gör man nog inte mycket mer). Livsstilsporr på riktigt. Promenader vid havet, glimrande väder. Och en hejdundrande buffé. Man var konstant mätt. Araben hörde två äldre damer konversera inför lunchen:
- "Gu´va ja e mätt fortfarande! Man äter visst hela tiden här."
- "Ja, det är konstigt ändå - för det är inte mat, allt är ju vegetariskt!"
*
Nu är jag hemma igen och har fortfarande inte grävt upp dahlian i år heller.

2 kommentarer:

Godiva sa...

Underbart inlägg och kommentar från damen! Som mitt ex säger "Fisk är gott men när kommer maten?"

Livet just nu sa...

Åh. Lycka! Och då tänker jag inte på dahlian.