lördag 18 juni 2011

Spontan morgonblogg, alltså innan kaffet, läses på egen risk.

Jag har ju varit i Malmö för den fantastiskt rafflande och viktiga Sommarpratstippningen. Jag var rookie och som sådan blev det ett hyfsat resultat: 19 fel.

Pärlan vann med endast fjorton felgissningar. Hon verkar synsk, det är så mycket svårare än man tror. Jag sa åt henne att göra en app, så kul var det. Det vore väl nåt för SR? En sommarpratsgissar-app.

Fikade järnet, hängde i Slottsträdgården + dess fik och väntade på att plantskolan skulle öppna. Den har öppet kanske tre timmar om dan, lite när det passar...
Cili med dotter vid den enorma rosfontänen i Folkets park, en favorit:

Vi gör sufflé alldeles för sällan hemma och det beror naturligtvis på att vi saknar - en suffléform! Fyndet från Myrorna på Möllan gjorde mig uppmärksam på detta.

På samma Mölla vet de hur man gör reklam. Vet ni?

Sedan hem igen. Jag och Ostmadamen skulle ha ätit middag på en inälvsrestaurant - men det var fullt, så det smög sig. Jag behövde bara byta tåg och bli av med väskan med datorn i EN gång, så det gick smärtfritt. Not. Huvva. Känner fortfarande av sviterna efter den adrenalinkicken.
Det är roligt att vara borta men alltid skönt att komma hem. Kan ni haja att det är fint här!?





Från Möllans Ost hade jag bett Ostmadamen plocka ihop sina favoriter för en vacker slant:

Det var uppskattat. Och så inihelvete gott. En av Sveriges absolut bästa ostbutiker! OM min telefon bara kunde lära sig att blogga filmer så skulle ni få se. Jag ska ta tag i det där vad det lider.
Och så har jag ju glömt att blogga min renoveringsskada! På vänster underarms insida, gjort av en speedheater som man tar bort färg med. Nu är den nästan läkt. Jag kommer att få ett coolt ärr.


Inga kommentarer: