söndag 29 augusti 2010

Run Huskorset, run!

Jag vill springa, men det är trögt. Jag går mycket nu istället. Det blir för mycket gråt med flåset (som den här gången) och ibland orkar jag det och skiter i att jag bryter ihop men oftast orkar jag inte det och promenerar istället.
Men jag får vara med iallafall. I Lonesome Runners på Fejan. Det får alla. Hör bara:

"Det är ett ensamt jobb. Det kan vara tråkigt. Det är hårt uppför. Alldeles för lätt utför. Det är kallt om händerna ibland medan svetten rinner. Det är monotont. Det gör ont. Precis så, som ska det vara. Helt grymt.

Team Lonesome Runners kan vara din enda vän i spåret - eller på löpbandet. Vare sig du joggar eller löper fyra meter eller fyra mil om dagen. "


Kom med ni också! Vinst varje gång! (Detta är helt sant, vilket ni kommer att förstå om ni går med och följer coach Askerups eminenta ledning)

Inga kommentarer: